content/file/common/a86724af2429e42d638f0302f1302e29.jpg
17.09.2009 Şirket JCDecaux, Wall'in büyük ortağı oldu.
JCDecaux, şirketteki payını % 90,1’e yükselterek Wall AG şirketinde çoğunluk payı elde etti.
Avrupa ve Asya Pasifik’in bir numaralı ve dünyanın iki numaralı açıkhava reklamcısı JCDecaux S.A. (Euronext Paris: DEC), Berlin’li açıkhava reklam şirketi Wall AG‘nin çoğunluk hissesini satın aldı. Şirketin kurucusu olan Hans Wall’in kendi hisselerini devretmesiyle birlikte, JCDecaux şirketinin Wall AG’deki payı %40’tan % 90,1’e yükseldi. Açıkhava reklam şirketinin hisselerinin %9,9’u, Wall AG şirketini hem Almanya genelinde hem de uluslararası olarak gelecekte de Berlin’den kendi adına Yönetim Kurulu Başkanı olarak yönetecek olan Daniel Wall’in elinde bulunmaktadır. Hans Wall Denetleme Kurulu Başkanlığı görevine devam edecektir. Her iki firma satış fiyatı konusunda sessiz kalınmasını kararlaştırmıştır. Satın almanın icrası, henüz Rekabet Kurulu’nun onayını beklemektedir. 
 
Wall Grubu 1976 yılında Hans Wall tarafından kurulmuştur. Sona eren 2008 ticari yılında %85’i Almanya’da bulunan 66.000’in üzerinde yüksek kaliteli reklam alanı ile 114,7 milyon Euro’luk bir satış elde etmiştir. Berlin, Düsseldorf, Dortmund, Münster ve İstanbul gibi şehirlerle uzun süreli sözleşmeleri bulunan Wall, Almanya ve Türkiye açıkhava reklam pazarlarında ikinci konumdadır. 
 
JCDecaux S.A. Yönetim Kurulu Başkanı ve Co-CEO’su Jean-François Decaux: „Wall AG’nin çoğunluk hissesinin JCDecaux şirketi tarafından devralınması, her iki şirketin 2001 yılından bu yana gösterdiği birlikte büyümenin mantıklı biçimde devamı niteliğindedir. JCDecaux ve Wall, birinci sınıf ürünleri ile, birbirlerine çok uygun olan ve birbirlerini tamamlayan aile şirketleridir. Wall AG hem Almanya, hem de Türkiye açıkhava reklam pazarında önemli bir yere sahiptir. Birlikte Almanya’da açıkhava reklamcılığını ulusal müşteriler için daha cazip hale getireceğiz.“
 
Wall AG Denetim Kurulu Başkanı Hans Wall: „Hisselerimizin satışı konusunda stratejik bir karar aldık ve finansal gücü kuvvetli olan ortağımızın yolunu açtık. Bu da şirketimizin oğlum Daniel Wall’in yönetiminde, sadece ulusal değil uluslararası rekabette kuvvetli bir pozisyona getirecektir.“.
 
Wall AG Yönetim Kurulu Başkanı Daniel Wall: „Yeni büyük ortağımız JCDecaux ile aynı felsefe ve kalite anlayışını paylaşıyoruz. Bundan böyle şehir sözleşmeleri konusunda daha kuvvetli bir rekabete girebiliriz. Ayrıca artık şirketlerimizin işbirliğinden doğan sinerjinin etkilerini reklam müşterilerimiz için bir avantaj oluşturacak şekilde aktif olarak kullanacak durumdayız.“
 
 Wall Grubu ile ilgili genel bilgi: 
 
Uluslararası şehir mobilyası üreticisi & açıkhava reklamcısı
Yedi ülkede 50'den fazla metropoldeki ana arterler ve meydanlarda bulunan reklam alanları 
Kaliteli tasarım ve maksimum düzeyde esnekliğe sahip ürünler
28 farklı tasarım serisi 
Araştırma ve geliştirme departmanı tarafından yaratılan “müşteriye özel çözümler”
Ürün geliştirme, üretim, servis ve pazarlamanın aynı çatı altından yürütülmesi konsepti 
66.000’den fazla reklam lokasyonu ve 6.512 araç üstü reklam uygulaması
Ulusal ve uluslararası satış ekiplerinden oluşan toplam 10 satış ofisi ile yüksek rekabet gücü 
Almanya’da ulusal pazarlama portfolyosu: 27 büyük şehir, AirportNet, ShoppingNet, Leipzig merkez istasyonu, Berlin film festivali, bluespot, Araç üstü reklam uygulamaları 
2008 yılı toplam satışı: 114,7 milyon Euro, Çalışan sayısı: 739
 
JCDecaux Grubu ile ilgili genel bilgi:
 
2008 yılı toplam satışı: 2.168,6 milyon Euro; 2009 yılı ilk yarı satışı: 925,4 milyon Euro
JCDecaux, Euronext Paris listesinde yer almaktadır ve Indices Euronext 100’de, Dow Jones Sustainability’de ve aynı zamanda FTSE4Good’da bu şirketin adı geçmektedir.
Dünya genelinde şehir mobilyaları konusunda bir numara (378.000 reklam alanı)
Dünya genelinde havaalanı reklamı konusunda bir numara (165 havaalanı); toplam 329.500 reklam alanı ile metro, otobüs, tren ve tramvay reklamı konusunda 300’den fazla sözleşme 
Avrupa’da büyük formatta reklam alanı konusunda bir numara (224.500 reklam alanı)
Asya-Pasifik alanında açıkhava reklamcılığında bir  numara (44 şehirde 201.700 reklam alanı)
Dünya genelinde selfservis bisiklet kiralama sistemleri konusunda bir numara
55 ülkede 936.000 reklam alanı
Çalışan sayısı: 9.250 
başa dön